5-augustus

Om kwart voor negen werden we opgehaald om naar de boot te gaan. In de bus zaten dit keer vrij veel buitenlanders. Belgen, maar ze spraken wel Frans. Nadat we nog de nodige andere hotels langs waren gegaan stopte we bij de benzinepomp. Daar was een winkeltje waar we onze snorkels en flippers konden lenen.

Vervolgens reden we door naar de haven. Nadat we even gewacht hadden totdat de juiste papieren er waren bestegen wij de Moscow II. De planning voor vandaag: uur varen, snorkelen, kwartier varen, eiland, eten, uur varen, snorkelen, terug naar de haven. Op de boot hadden we een mooi plekje bemachtigd aan de linker zijkant, deels in het zonnetje en deels onder het zeil dat over de bovenkant van de boot was gespannen. Tijdens het varen kwamen we tegen wat naar horen zeggen op onze eerste tocht waarschijnlijker zou zijn, DOLFIJNEN. Dus gingen wij als echte toeristen allemaal aan een kant van de boot staan en proberen om een foto te nemen. Dit lijkt aardig gelukt.

Na het eerste uur varen was het tijd om het water in te gaan. Nadat we alle gebaren doorgekregen hadden plonsden wij de zee in. We zwommen om een stuk rif heen. Hierbij een redelijk grote boxvis van ongeveer 35 cm. gespot. En even later vonden we ook nog een clownvis. Bij de tweede stop besloten wij aan boord te blijven. Een stuk strand dat kennen we immers in Nederland ook. Hierna was het tijd om te eten, dit was weer prima verzorgd.

Ondertussen waren we weer onderweg naar de 3e stop. De kapitein gooide af en toe nog het roer om en de motor uit omdat er nog meer dolfijnen te bezichtigen waren. Na een uur varen waren we aanbeland bij de laatste snorkelplaats. Hier hebben we onder andere nog een rog gezien naast natuurlijk vele andere vissen en soorten koraal.

Na de laatste keer snorkelen was het nog maar een kwartiertje terug naar de haven. Daarna wel nog een heel tijdje in de bus want we hadden de "mazzel" dat we als laatste terugbezorgd werden bij ons hotel. Daar hebben we verder weinig meer gedaan en zijn op tijd gaan slapen