3&4

Twee in één. De dagen beginnen soms ook wat op elkaar te lijken. We hebben twee dagen bij het zwembad doorgebracht. Met natuurlijk onze e-readers. Verder weinig bijzonderheden. We houden het redelijk vol, beetje zon, beetje schaduw, beetje zwemmen, beetje opdrogen. Zo af en toe wordt er een drankje, ijsje, fruitje of een koud doekje gebracht. Het is te doen dus.

Brengt ons nog even terug bij vrijdag. Want we waren nog wat vergeten, maar geen man over boord ;). We waren in ons verhaal namelijk vrij snel van Tiran weer terug naar de haven. Hierbij hadden we nog kunnen opnoemen dat er tijdens te terugreis nog een zeil gehesen werd. Geen idee of we daardoor ook harder gingen of dat we zo de motor spaarden. We hadden ons touw met knopen namelijk niet meegenomen. Dus het meten van de snelheid ging niet zo goed. Wat we wel zeker hadden moeten opnoemen was dat er op driekwart van de tocht een rubberen speedboot naast ons was komen varen. Deze kwam wat afgeven en wat ophalen. Als eerst werden er een aantal pasjes overhandigd aan de Egyptenaren op onze boot. Daarna was het tijd voor een van onze bemanningsleden om de omgekeerde weg af te leggen. Dit deed hij echter iets te fanatiek en hij duikelde pardoes achterover te water. Gelukkig wisten we dat hij kon zwemmen.

Wij gaan ons nu voorbereiden op de tocht van morgen. Zo'n dag in de zon niets doen is heel vermoeiend